Gazdaság / Internet / Üzleti és politikai blogolás

Linkajánló

6. Mennyire szükséges moderálással, PR –es szakmai koordinációval felügyelni a nyitott kommunikációs csatornát?

A megjelenő írások akkor hitelesek, ha természetesek. Nem szerencsés, ha egy külső vagy belső PR-os azokat átszerkeszti. Ugyanakkor meg lehet adni olyan alapelveket, amiket a blogot íróknak érdemes követni, de semmiképpen nem javaslom, hogy ezek az alapelvek szabályokká, főleg nem túl szigorú szabályokká váljanak.

A bloghoz tartozó kommentek már érdekesebb probléma: mindenképpen javaslom azok felügyeletét, de itt előre lefektetett és következetesen betartott szabályok mentén. Minél kevesebb dolgot tiltsunk, és a jogos kritikákat semmiképpen ne töröljük! A gyalázkodást, az esetleges cégtitkokat vagy személyiségi jogokat érintő hozzászólásokat viszont - véleményem szerint - lehet és kell törölni, de egy a bloghoz tartozó policyban erre fel kell hívni a figyelmet.

7. Mennyire tartja szerencsésnek a magyar politikusok kampány előtti blogolását, szakmai szempontból milyen kifogások, kritikák fűzhetőek a blogos megnyilvánulásokhoz?
Mire kell figyelmet fordítani ebben az esetben?

Nem lenne szerencsés általánosítani a politikus blogokat. A blog az elkövetkező években egyre inkább teret fog nyerni a mindennapok politizálásában, és a mostani felfutás után kialakul egy olyan politikusi réteg, akiknek természetes lesz ez a műfaj. Már most is vannak olyanok, akik nem néhány hete irogatnak csak blogot, és persze van sok olyan, aki láthatólag divatból vagy PR tanácsadó hatására kezdet el blogolni.

Az alapvető hiba, amit elkövetnek, az a blog mint webnapló használata. Elsősorban a leíráson, a megmondáson van a hangsúly és nem a közösségen, a párbeszéden.

A politikus blogok egy nagyon fontos dologban eltérnek a céges blogoktól. Míg a céges blog esetében a blog írója a cége hírnevét építi, addig a polblogoknál az író saját magát kell, hogy „építse”. Ez pedig még fokozottabb hitelességet és még nagyobb odafigyelést, ráfordított időt igényel.

8. Szakmai szempontból hitelesek tudnak-e lenni a cégvezetői, politikusi blogok?
Befolyásolhatják egy választás kimenetelét, vagy egy márkához való elköteleződést?

A jó blogok szakmailag is hitelesek. A politikus is tud a saját szakterületéről írni, és a politikusi munka is van olyan érdekes és összetett, hogy egy blog témájává válhat. A cégvezetői blogok hitelességét pedig a leírtak és a valóság - a cég működése maga - közötti konzisztencia adhatja meg. Tehát igen, lehetnek hitelesek.

Ugyanakkor a blogok nem a direkt befolyásolás eszközei, így az alapvető preferenciák megváltoztatására nem alkalmasak.

9. Kommunikációs, PR szempontból hogyan elemezné az egyik leglátogatottabb politikusi blogot, Gyurcsán Ferenc blogját?
http://blog.amoba.hu/blog-2.php?oid=T01a2a7e3a104d9863919db4b3afc660

Nagyon merev, katonás ez a blog. Szigorúan ragaszkodik a napi egy bejegyzéshez, azok alapvetően hasonló sémára épülnek, ha nincs valamikor bejegyzés, vagy nem időben érkezik az újabb, akkor még elnézéskérést is olvashatunk. A bejegyzések sokszor túl hosszúak, véleményem szerint a kevesebb több lenne.

Én mindenképpen lazítanék ezen a kereten, lehetne naponta akár 2-3 bejegyzés is, változó időközönként, lazábban, rövidebben.

Sokkal több karakteres véleményre és kevesebb kifejtésre lenne szükség. Kicsit szerepzavart is érzek (persze látom az okát): hol a családról, hol a politikáról akar szólni. És persze megvan minden hollywood-i kellék: kisgyerek, kutya, „szeretlek apa” motívum az egyik oldalon, és a macsó, de családszerető, mindig tetrekész hero a másikon.

Olyan nagyon mű.

Ugyanakkor a tartalom, a megvalósítás profi, tényleg szól valamiről, általában nem csalódás elolvasni a napi adagot.

Hogy ez ellentmondás lenne? Nem az, hiszen az írások jók, csak éppen nem a blog műfajába sorolnám (márha egyáltalán létezőnek tekintjük ezt a műfajt). Ez egy napló, a szó eredeti értelmében.

Így hiányoznak az élő hivatkozások (linkek), a direkt reagálások egy-egy külső írásra (blogra, természetesen), nekem nagyon hiányzik a regisztráció nélküli kommentezés.
És ami az egészben nincs meg: a spontaneitás.

Ugyanakkor a kommunikációs célját eléri, hiszen az olvasók nagy része nem tudja, milyen az „igazi” blog. A szövegek közvetlensége, a valóban beleadott extra tartalmak hasznosak, és segítik erősíteni azt a képet, amit a Gyurcsány-csapat építget. Véleményem szerint a jelenlegi legprofibb politikai kommunikáció az övék, jobb, mint az MSZP-é és sokkal jobb, mint más pártoké: tartalmas és láthatólag átgondolt, egy koncepció mentén felépülő.

10. Mit gondol a céges, cégvezetői blogolás mikorra terjed el hazánkban? Milyen a blogoláson túlmutató internetes kommunikációs eszközök segíthetik jövőben a cégek és politikusok marketingkampányát? (Nyugati példák, eszközök.)

Az idei évben a blogolás közismertté válása - elsősorban a választási kampány felfokozott polblog hangulatában és az új profi blogszolgáltatások beindulása következtében - már elkezdődött. Így az érdeklődés érezhetően nőtt, ezért is várom azt, hogy az üzleti blogok területén is áttörést hozhat az idei év. Ehhez nagy lökést adna, ha néhány közismert cégvezető elindítaná saját blogját.

A piac néhány szereplője (blogszolgáltatók és kommunikációs szakemberek) együttesen is tesznek azért, hogy az üzleti blogolás nagyobb teret nyerjen.

A blogon kívül az egyéb interaktív megoldások azok, amik a kampányokban megjelenhetnek. Egyrészt a blogok olyan fajtái, ahol hanganyagokat illetve videoanyagokat kapunk, másrészt az rss technológia nagyobb elterjedése várható.

Szerző: Konrad
Forrás: Onlinemarketing blog
CreativeCommons


Előző oldal Előző oldal
© halmaz.hu