Gazdaság / Belföld / A magyarok az átlagnál is borúlátóbbak

Linkajánló

Hasonlóan pozitív változásokat hozott sokak szerint az EU-csatlakozás a tanulási lehetőségek terén is: 2005 óta 60-ról 71 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint bővültek a más EU tagállamokban elérhető tanulási-képzési lehetőségek. Magyarországon 42-ről 56 százalékra nőtt ez az arány, így jellemzően ezen a téren is mérsékeltebb a javulást észlelők hányada, mint a velünk együtt csatlakozó többi országban.

A megkérdezettek több, mint fele nyilatkozott úgy, hogy szerinte nem változott a nemzeti identitástudat és a hagyományok tisztelete az EU csatlakozás óta. Kissé nőtt – a 2005. évi 16-ról 22 százalékra – viszont azoknak az aránya, akik szerint ezen a téren negatív változás volt érzékelhető. Az átlagosnál nagyobb arányban vannak jelen a nemzeti identitástudat és a hagyományok tiszteletének romlását érzékelők Cipruson, míg az átlagnál többen érzékelnek javulást ezen a téren Máltán.

Magyarországon e körülmény megítélése nem különbözik számottevően a többi résztvevő országban tapasztaltaktól.

2007-ben minden negyedik ember van azon a véleményen, hogy az EU tagsággal egyidejűleg javult az életszínvonal. 2005-ben még csak 12 százalék volt ez az arány. Kimagasló, mintegy 53 százalék, az észtek körében a javulást érzékelők aránya. Magyarországon ezzel ellentétes, tehát romló életszínvonalról számoltak be a megkérdezettek: a 2006. évi 47 százalékról 67 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint romlott az életszínvonal a csatlakozás óta. A kutatásban résztvevő országok közül jellemzően a magyarok a legborúlátóbbak életszínvonaluk változásával kapcsolatosan.

Némiképp – a 2005. évi 36 százalékról 49 százalékra – nőtt azoknak az aránya, akik szerint a korrupció terén romlott a helyzet. Magyarországon 2007-ben ennél is magasabb, 54 százalék a korrupció súlyosbodásáról szóló véleményt osztók aránya, de hasonlóan magas értékeket mértek a kutatók a cseheknél és a szlovákoknál is.

Némileg növekedett azoknak az aránya is az elmúlt években, akik szerint a csatlakozás árnövekedést hozott. 2007-ben a megkérdezettek 78 százaléka gondolja úgy, hogy az EU csatlakozás magasabb árszínvonalat eredményezett. Magyarországon e téren is magasabb, 86 százalék a saját bevallásuk szerint negatív változást tapasztalók arány, de még ennél is többen érzékeltek árnövekedést Lettországban és Észtországban.

Mi, magyarok ötéves időtávban is lényegesen pesszimistábbak vagyunk, mint a kutatásban résztvevő más országok: amíg a résztvevő országok átlagában 38 százalék azoknak az aránya, akik szerint az elkövetkező öt évben javul az egészségügyi ellátás, addig nálunk csak 17 százalék optimista. A munkahely biztonságának javulására a 9 ország átlagában 31 százalék, ezzel szemben Magyarországon csak 14 százalék számít. Az életszínvonalban bekövetkező javulást a kutatás résztvevőinek 39 százaléka, amíg a magyaroknak csak 22 százaléka vár.

A GfK Csoport

A GfK Csoport a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata. Tevékenységének öt fő területe a következő: Consumer Tracking, Gyógyszer- és egészségügyi kutatások, Kereskedelem és technológia, Média és Custom Research. A tizenhárom németországi vállalat mellett 63 országban több mint 130 leányvállalattal és társult vállalattal rendelkezik. A jelenlegi több mint 7800 alkalmazott megközelítőleg 80 százaléka dolgozik Németországon kívül, közülük 80-an Magyarországon. Amennyiben további információt szeretne, kérjük, keresse fel weblapunkat a www.gfk.hu címen.

A GfK üzleti divízióinak rövid bemutatása:

Custom Research

Információk, termékek és szolgáltatások fejlesztésére, pozicionálására és támogatására a marketing mix tevékenységek optimalizálása, valamint a termék és gyártói márkák és a fogyasztói lojalitás menedzselése céljából.

Kereskedelem és technológia

Információ-szolgáltatás a tartós fogyasztási cikkek piacán érdekelt cégek számára a marketinggel, értékesítéssel, logisztikával, kiskereskedelemmel és iparral kapcsolatban.

Consumer Tracking

Információ-szolgáltatás a piacról és a marketingről, amelyek a fogyasztók napi vásárlási döntéseihez és szokásaihoz kapcsolódnak. Csaknem minden gyorsan forgó napi fogyasztási cikk piacáról, valamint nagyszámú tartós fogyasztási cikkről és szolgáltatásról is nyújt információt.

Média

Információ-szolgáltatás a médiafogyasztási szokásokról és attitűdökről. A szolgáltatások között találhatók kvantitatív elemzések a nézettségről, olvasottságról és hallgatottságról, továbbá kvalitatív vizsgálatokat a média tartalmának elfogadottságáról, preferenciáiról és felidézéséről.

Gyógyszer-és egészségügyi kutatások

Információ-szolgáltatás a gyógyszerek termékfejlesztéséről, kommunikációjáról, imázsáról, az árak ellenőrzéséről, a piaci pozicionálásról, a fogyasztói elégedettségről, a fogorvosok és laboratóriumok által felhasznált anyagok és termékek mennyiségéről, értékéről, további állat-gyógyászati termékek fogyasztásáról.

Forrás: www.gfk.hu

Előző oldal Előző oldal
© halmaz.hu